Alla inlägg under oktober 2007

Av Ninis World of Pearls - 29 oktober 2007 16:40

En liten ängel/älva som är beställd:


Och ett tredelat halsband i svart och åt det glittriga silverhållet. Ska bäras till en svartvit klänning och svarta stövlar på bankett på fredag. *ler*

Av Ninis World of Pearls - 24 oktober 2007 15:25

Jag vet att det är lite tidigt, men det är tråkigt med en blogg där inget händer och sen kommer det massor på en gång. Så nu kan jag inte hålla mig längre!


Då passar det kanske bra att börja med lite julklappar av glas att hänga i öronen?


Eller änglar, snögubbar och tomtar?


Röda hjärtan i mängd värmer upp vinterkylan.


Rött, vitt och grönt är julens och vinterns färger.


Bland annat vita vaxade glaspärlor och så slinker det med en liten ring i grönt och "guld".


Änglar!


Små "silveränglar" på moln av cat's eye, ispärlor och sötvattenpärlor t.ex


Här på cat's eye


Blå snöflingor. Just de här örstickarna är i äkta silver.


Istapp om halsen kanske?


Eller en snöflinga?


Röda ispärlor och gröna glaslöv.


Julklapp om halsen?


Vackra hjärtan!


Rött och grönt.


Julklappen i organzaband.


Ja se det snöar!


Röda magic pearls och seed beads samt guldiga stavpärlor.


Guld och gröna skogar?


Vitt och isigt?


Just den här har ett vackert istickslås som är ett smycke i sig.


Vitt och grått


Här måste ni också få en detaljbild på den ursöta älvan/ängeln!

Av Ninis World of Pearls - 17 oktober 2007 12:52

som skickas idag till beställaren.

Av Ninis World of Pearls - 17 oktober 2007 07:42

Jag kommer att stå på Johannamuseets hantverksmarknad i år. Det ser jag verkligen fram emot!

Det börjar kännas som om det är dags att börja lägga ut lite bilder på de julinspirerade smycken jag redan har klara?

Av Ninis World of Pearls - 6 oktober 2007 11:09

Blå seed beads och andra pärlor i olika former och material. Dubbelt med istickslås.


Mörklila sötvattennuggets och ljuslila hawaiipärlor samt klämpärlor på wire med magnetlås.

Jul

Av Ninis World of Pearls - 3 oktober 2007 10:11

Jag har börjat göra lite juliga smycken. Men jag väntar ett tag med att lägga ut bilderna på dem.

Däremot så kommer det snart fler bilder på andra smycken.

Håll ut!

Av Ninis World of Pearls - 1 oktober 2007 19:26

Annat än smycken har tagit upp min fritid den senaste tiden.

Men det blev ett litet mobilsmycke med pumpa till dottern som fyller år på söndag.


Ovido - Quiz & Flashcards