Alla inlägg under november 2007

Av Ninis World of Pearls - 25 november 2007 18:57

Det var mycket mer folk idag än igår, men ändå sålde jag för mindre. Nåja, jag är en stor erfarenhet rikare och visitkorten har nästan tagit slut. Så kanske kanske någon är här inne och kikar? Välkommen iså fall!


Har ännu inte bestämt mig för om jag ska anmäla mig till julmarknaden i Skurups Folkets Park söndagen den 2/12. Kanske? Vi får se...


Den här fina displayställningen gjorde min man åt mig imorse:


Och de här halsbanden har jag gjort under dagarna på marknaden: (ursäkta bildkvaliteten)

Rött och silverfärgat


Rött och svart. Bl.a hematit.


Rött och lite guldigt. Pärlemor.


 Rödvita på wire.


Blått med vita sötvattenpärlor.

Av Ninis World of Pearls - 24 november 2007 18:07

Det gick väl "sådär" idag. Fick sålt för runt en tusenlapp och det är ju inte så illa. Men det kunde varit bättre. *ler*

Kanske kommer det mer folk imorgon?


Av Ninis World of Pearls - 23 november 2007 12:57

Har tagit semester idag och ska förbereda lite inför marknaden i helgen.

Här kommer de senaste bilderna:










Av Ninis World of Pearls - 18 november 2007 10:49

Älvor/änglar i mockaband, kedjor, organza och siden. Olika pärlor.


Snögubbe med klara rocaille, mellandelar i silverfärg och "snöpärlor"

Ängel i kraftigt bomullsband

Stjärna av snäckskal, gröna rocaille och guldfärgade stavar

Rörligt hängsmycke i kedja


Mobilsmycke med tomte

Armband med mirakelpärlor


Olika örhängen i rött, silverfärg och klart som is.


Olika örhängen med mycket glitter. Hematit och snäckskal bl.a

Av Ninis World of Pearls - 12 november 2007 18:45

Ett litet mobilsmycke som avbrott i allt det juliga:

Av Ninis World of Pearls - 4 november 2007 15:13

Ytterligare en änglamodell


Rött och is i silverfärgade ringar


Gröna tumvantar i lampwork


Vaxade glaspärlor med silverfärgade detaljer


Rött folierat hjärta i silverfärgad länk med swarowskyslipade stenar


Guldfärgat "nystan"


Rött och silverfärgat


Grönt folierat hjärta, gröna och amber rocaille samt gröna biconeslipade glas-stenar


Folierat "mynt" guldfärgade och gröna rocaille


Guldfärgade armlänk med toggellås och krackerlerade glaspärlor

Ovido - Quiz & Flashcards