Alla inlägg under maj 2008

Av Ninis World of Pearls - 30 maj 2008 12:20

Igår blev det lite varierat.


Sådana här hjärtan i olika storlekar och färger monterade jag hattpinnar och ringar på åt arbetskamrater igår.

Just detta behåller jag själv.


Sen blev det lite cerise och silver. Också till mig själv *ler*

Det gick åt en del ringar, med det är det värt. Blev själv nöjd med resultatet. Bara en enda grej som stör mig och det är att jag en av de böjda stavarna var sönder så det innebar att det inte räckte till örhängena. Jag löste det genom att ta två andra stavar. Men det blev bra det också. Nu ser det ut som blommor som hänger upp och ner i örsnibbarna ;-)


Av Ninis World of Pearls - 29 maj 2008 09:03

Jag har stylat om bloggen till lite somrigare variant. Är den OK att läsa eller ska jag skifta igen?


Det blir inte så förfärligt mycket pärlat för tillfället. Dels har jag en student som ligger en vecka fram i tiden här nu. Dels har jag börjat lite smått med scrapbooking och korttillverkning. Dels har jag en del plock på jobbet. Mycket att göra vid terminsslut och förberedelser för nästa termin. Dessutom har jag sagt upp mig och har några veckor kvar på mig att "röja" upp bland alla papper så att jag inte lämnar en katastrofzon efter mig till min efterträdare.


Men - det har blivit lite grann i alla fall.

Igår (1) kortade jag av och trädde om ett halsband till en arbetskamrat som hon ska ha på ett bröllop senare i sommar (dock inte sitt eget *ler*).


Efter det (2) kortade jag av och satte lås på en kedja till en annan arbetskamrat och (3) gjorde ett nytt armband till henne av det som blev kvar av kedjan. Satte på sju små hängen med "falska" swarowsky. Tyvärr ingen bild.


Sen (4) packade jag upp ett jättekuvert från Pagoni. Det är som julafton varje gång trots att jag vet vad jag beställt och det är snabb leverans. Det är lika roligt varje gång med den lilla överraskningen som följer med. *leeer*

Paketet fick sorteras upp eftersom det var några arbetskamrater som beställt Silverfoil hjärtan i olika storlekar och färger. De ska ha dem och byta med i samma kedja.


Så jag har hattpinnar, ringar, karbinlås, pärlhattar, tänger och annat smått och gott med mig idag. Får se hur mycket jag hinner med på lunchen...?


Men jag hann också med att (5) svänga ihop ett halsband till mig själv. Detta är alltså inte till salu. Fick cloissoner av en god väninna. (T: de andra mellandelarna kommer jag att använda till annat *ler*)

Detta är alltså på vajer, med cloissone, midnattsblå sötvattenpärlor, guldfärgade filigrans och små guldfärgade metallpärlor. I det har jag hängt en guldfärgad tunn blomma som en extra touch.


Närbild - Visst är pärlorna ljuvliga!?


Nu väntar dels plocket med arbetskamraternas silverfoilhjärtan. Ska blir roligt att se hur det blir. Kanske jag fotar hängena om jag hinner?

Sen står byte av örkrokar i ett par örhängen som mamma fått av mig. Hon tycker de är snygga och vill använda dem, men gillar öppna krokar bättre. Har svårt att fumla för att knäppa på baksidan.


Efter det blir det en fotlänk (som jag ännu inte har planerat hur den ska se ut) och ett pärlregn i svart och mörklila som är beställda.


Så kul att det rör på sig igen! Jag har saknat pärlandet även om jag inte riktigt orkat *ler*


Vi ses snart igen!

Av Ninis World of Pearls - 16 maj 2008 17:48

Ja, det är min äldsta dotter om några veckor. Då ska hon ha på sig en knallrosa klänning (hon går fordon och kommer att sticka ut bland alla killarna *ler*). Till klänningen har hon beställt ett halsband efter egna önskemål. Detta är alltså inte till salu, men jag visar det ändå.

Ett trassel av rosa sötvattenpärlor:

Av Ninis World of Pearls - 9 maj 2008 09:09

Och lite somrigt turkost och silvrigt kanske kan passa då?

Ovido - Quiz & Flashcards