Alla inlägg under september 2008

Av Ninis World of Pearls - 29 september 2008 08:19

Svarta seed beads, sötvattenpärlor och större pärlor. Silverfärgade filigranpärlor, pärlhattar och ring med "sunshine".


Nougat i olika nyanser och vitt. Silverfärgade pärlhattar och mellandelar, samt ring med "sunshine".


Svarta seed beads, bruna, blå och turkos sötvattenpärlor. Affirmationsring.

Beställt.


Nyckelringar, väsksmycken eller kanske i blixtlåset på jackan? Användningsområdena är många på dessa små tingestar jag gjort åt mina döttrar.

Av Ninis World of Pearls - 25 september 2008 10:55

Amberfärgade seed beads, bronsfärgade metallpärlor och bruna söttvattenpärlor.


Turkost, guldfärgat och cloissoné.


Affirmationsblomma. (Passar bäst till glasögon med tunnare skalmar eller som enbart halsband). Gröna seed beads, sötvattenpärlor och swarowskykopior.


Gröna seed beads och sötvattenpärlor. Mellandelar av antiksilverfärgad metall.

Av Ninis World of Pearls - 18 september 2008 07:39

Katten såldes med en gång! Jättekul! Dagen efter fick jag en förfrågan på den. Härligt! Och egentligen hade jag tänkt behålla den själv. ;-)

Så - jag har gjort två nya. Och kommer att göra fler.

Med lite variation i pärlorna eftersom jag gärna vill göra unika smycken.


Det har också hunnit bli en silverfärgad stor ring med hjärtan med klara seed beads och chips.

Av Ninis World of Pearls - 16 september 2008 09:54

Orange och aprikos.

Seed beads, swarowskijkopior och snäckskalsblommor.


Pärlemorskimrande och silverfärgat.


Och så ett "vanligt" halsband.

Dubbelt och med en rörlig apa.

Av Ninis World of Pearls - 12 september 2008 17:32

Och har länge behövt "senilsnören" till mina glasögon.

Jag har tidigare berättat om att jag fått beställning och nu fick jag även tips på en annan variant och inspirationen kom flygande tillbaks!

Det har varit mycket pärlande några dagar och jag sitter nu med handledsstöd för min värk. Men vad gör man inte för hobbyn? ;-)


För att visa principen:

Glasögonen hänger alltså i en ring. Så man får ta dem ur ringen och ta dem på sig till skillnad från de andra "senilsnörena" där glasögonen liksom hänger "färdiga" att ta på.

Fördelen med den här modellen är att det ju inte alls behöver användas till senilsnören. Fungerar alldeles utmärkt som halsband när glasögonen sitter på näsan (eller ligger någon annanstans *ler*)


Love - Truth - Hope - Peace - Faith

Halvädelstenar på kedja.


Katt

Svarta och vita glänsande seed beads


Turkost och silverfärgat. Bl.a seed beads i två nyanser och sötvattenpärlor.


Hope

Grönglimrande seed beads och sötvattenpärlor i olika nyanser


Millifiori på kedja. Silverfärgade mellandelar.


Love

Seed beads och sötvattenpärlor i olika rosa nyanser


Love - Truth - Hope - Peace - Faith

Små seed beads och sötvattenpärlor i olika lila nyanser.


Believe

En annan turkos variant med silverfärgade filigranpärlor, seed beads och sötvattenpärlor.


Courage

Gyllengula sötvattenpärlor i flera nyanser och cremegula seed beads.


Peace

Vita glänsande stavar med mjölkvita löv och snövita sötvattenpärlor.


Love - Truth - Hope - Peace - Faith

En "enklare" variant med cremevita och svarta seed beeds.

Av Ninis World of Pearls - 12 september 2008 17:30

Två halsband som är gjorda på beställning för att passa till en orkesters outfit. En ära!

Ovido - Quiz & Flashcards